Acest site foloseste cookie-uri. Navigand in continuare va exprimati acordul pentru folosirea cookie-urilor. Pentru a multe detalii despre cookie-uri dati click aici aici. Pentru a inchide acest banner dati click aici.

Turbosuflanta este formată din componente care prin rotația lor ajung la o turație foarte înaltă, chiar și peste 200.000 rpm. Elementele aflate în mișcare de rotație dezvoltă forțe centrifuge proporționale cu pătratul
vitezei. Mărimea acestor forțe este hotarâtoare pentru buna funcționare a turbosuflantei. De aceea, echilibrarea dinamică reprezintă o etapă obligatorie în recondiționarea turbosuflantelor.

După cum veți constata mai departe însă, chiar dacă echilibrarea dinamică reprezintă o etapă esențială în procesul de recondiționare, aceasta nu este suficientă pentru funcționalitatea optimă a turbosuflantei.

ECHILIBRAREA DINAMICĂ A COMPONENTELOR

În centrul nostru de recondiționare echilibrarea dinamică se realizează în trei etape, pe două mașini de echilibrare dinamică diferite. Un rotor corect echilibrat nu va avea contact fizic cu lagărul radial în timpul funcționării, ci va "pluti" pe pelicula de ulei de 0.02 mm aflată între lagăr și fus.

Se echilibrează dinamic

axul turbosuflantei

Se realizează cu o mașină de echilibrare dinamică a componentelor, prin eliminarea surplusului de material din roata de turbină.

Se echilibrează dinamic

roata compresor

Se realizează cu o mașină de echilibrare dinamică a componentelor, prin eliminarea surplusului de material din roata compresor.

Se echilibrează dinamic

ansamblul rotativ al turbosuflantei

Se realizează cu o mașină de echilibrare dinamică de înaltă turație pentru ansamblul rotativ, prin eliminarea surplusului de material din piulița de fixare a roții compresor.

Rezultatul este reprezentat grafic prin intermediul fișei de echilibrare dinamică, unde se vede nivelul dezechilibrului dimanic al ansamblului rotativ în comparație cu nivelul de toleranță acceptat.

X

Error